طراحی داخلی اداری توسط گروه درخشانی دیزاین

امروزه، داشتن یک محیط کار خوب از نظر زیبایی شناختی مطمئناً می تواند تأثیر زیادی بر تعدادی از عوامل مهم از تمرکز گرفته تا کار تیمی و همچنین بهره وری داشته باشد. از این رو در سال های اخیر شاهد موجی از ایده های نوآورانه، متفکرانه و پایدار برای طراحی داخلی اداری از جانب متخصصان معماری و طراحی داخلی هستیم.

طراحی داخلی اداری درخشانی دیزاین
طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دفتر کار نقش بسزایی در موفقیت هر کسب و کاری دارد. در حالی که برخی صاحبان مشاغل تمایل دارند این واقعیت را نادیده بگیرند، بسیاری از مدیران نیز اهمیت آن را درک می کنند و برای بهره گیری از مزایای طراحی داخلی اداری لاکچری با متخصصان این حوزه مشورت می کنند.

یک کارمند و حتی صاحب کسب و کار باید در هر روز کاری ساعات زیادی را در محل کار سپری کند. همانطور که می خواهید دکوراسیون منزلتان برای زندگی مناسب باشد، مطمئناً دوست دارید طراحی دفتر کار نیز برای کار مناسب باشد.

پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتری به اهمیت طراحی داخلی اداری اصولی و کارآمد نگاه کنیم.

دکوراسیون اداری بازار بزرگ تهران اجرا شده توسط درخشانی دیزاین

اهمیت و مزایای طراحی دکوراسیون اداری

طراحی داخلی اداری و دفتر کار
۱

افزایش بهره وری کارکنان

بسیاری از تحقیقات علمی ثابت کرده اند که کارایی کارمندان به طور مستقیم به وضعیت ذهنی آنها بستگی دارد. تعدادی از عوامل بیرونی بر خلق و خو و وضعیت ذهنی فرد تأثیر می گذارد. محیط یکی از بزرگ‌ترین عوامل خارجی است که بر سطح استرس و طرز تفکر فرد تأثیر می گذارد. اگر چندین ساعت را در مکانی پر سر و صدا و نامرتب سپری کنید، ناامیدتر خواهید شد. با این حال، اگر مکان به خوبی سازماندهی شده و مرتب باشد، تأثیر کاهشی بر سطح استرس خواهد داشت. هر چه استرس کمتر باشد، بهره وری ما بیشتر است. محل کار مناسب، کارمند را آرام و شاد می کند و در نتیجه بهره وری شرکت را افزایش می دهد. همچنین، وقتی دفتر به درستی سازماندهی شود، زمان کمتری برای یافتن چیزهای مهم نیاز است. این مسئله به بهبود بهره وری کمک می کند.

۲

عملکرد بهتر کسب و کار

اکنون که تأثیر طراحی داخلی اداری موفق بر بهره وری را مشخص کردیم، منطقی است که در مورد تأثیر آن بر عملکرد کلی کسب و کار صحبت کنیم. ما می دانیم که بهره وری یکی از بزرگ‌ترین عوامل تعیین کننده برای موفقیت است. هنگامی که بهره وری افزایش می یابد، عملکرد کسب و کار به طور خودکار بالا می رود. طراحی دکوراسیون داخلی خوب باعث استرس کمتر و وضعیت ذهنی بهتر کارمندان می شود. کارمندانی که وضعیت ذهنی بهتر و آرام تری دارند، با دقت بیشتری کار می کنند. به همین دلیل است که آنها می توانند نتایج بهتری در حوزه کاریشان ارائه دهند. ایده های جدید در ذهنی که در چارچوب درستی قرار دارد پرورش می یابد. بنابراین هرگز نمی توان اهمیت طراحی دکوراسیون خوب را نادیده گرفت.

۳

شهرت بیشتر

کسب و کارها از ابزارهای زیادی برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می کنند. با این حال، در این میان یک موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ تبلیغات دهان به دهان. هنگامی که مشتری به دفتر شما مراجعه می کند، این محیط و طراحی دکوراسیون داخلی است که ابتدا در ذهن او تأثیر می گذارد. هنگامی که مشتری از دکوراسیون دفتر شما و همچنین مهارت ها و توانایی های شما راضی است، به احتمال زیاد شما را به دیگران توصیه می کند. در طی یک دوره زمانی، این مسئله تأثیر فزاینده ای بر رشد کسب و کار شما می گذارد. توصیه می کنیم در هنگام برنامه ریزی برای طراحی داخلی اداری، نظرات، پیشنهادات و خواسته های کارمندان و مشتریانتان را در نظر داشته باشید.

شرکت طراحی داخلی اداری درخشانی، طراحی دکوراسیون سفارشی را همراه با مشاوره های تخصصی و خدمات کامل ارائه می دهد. ما ضمن اینکه هنگام طراحی خاص، جذاب و کاربردی دکوراسیون داخلی، برای بهره گیری از مواد باکیفیت و پایدار و ترکیب هنر سنتی با نوآوری مدرن ارزش قائل هستیم، راه حل های ترکیبی منحصر به فرد و ویژه برای محل کار شما پیشنهاد خواهیم کرد. ما یک رویکرد شخص محور به کار خود داریم و می دانیم که طراحی این قدرت را دارد که بر سلامت و رفاه افراد تأثیر بگذارد. به همین دلیل، ما به دنبال ارتقاء سلامت و تندرستی کارفرمایان و کارمندانشان در طول پروژه های در دست کار خود هستیم.

هدف اصلی ما این است که ایده های شما را با یک تیم طراحی داخلی حرفه ای با خدمات کامل، از طراحی داخلی اداری گرفته تا برنامه ریزی مناسب برای ساخت و ساز و چیدمان نهایی، به واقعیت تبدیل کنیم. ما در تلاش برای نمایش جذابیت، اصالت، کارآمدی و بهره وری در محیط هایی کاری شما هستیم. برای تجربه یک همکاری موفق، درجه یک و با استاندارد بالا در زمینه طراحی دکوراسیون اداری با ما تماس بگیرید.

نکته هایی برای طراحی دکوراسیون اداری جذاب تر

طراحی اتاق اداری

اهمیت طراحی دفتر کار در ایجاد راحتی برای کارکنان نهفته است. علاوه بر مبلمان ارگونومیک، نورپردازی، رنگ‌ها، تهویه هوا و … از عناصر طراحی هستند که می‌توان از آنها برای راحتی محیط استفاده کرد. در طراحی فضاهای داخلی، استفاده کنندگان از فضای اداری و نیازهای آنها باید در اولویت اول باشد. راهکار‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود طراحی داخلی اداری و مناسب‌تر کردن آن برای کارمندان خود استفاده کنید. در ادامه به برخی از مؤلفه های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اداری خواهیم پرداخت.

۱٫ تاثیر رنگ در طراحی دکوراسیون اداری

رنگ دیوارها و مبلمان هر دفتری بر حس و حال اتاق تأثیر می گذارد. سال‌هاست که تأثیر رنگ‌ها بر خلق و خوی افراد مطالعه و اثبات شده است. استفاده از دانش رنگ ها در معماری در حوزه طراحی داخلی اداری می تواند ظاهر محیط کارتان را مطابق با نیاز شما تغییر دهد. رنگ هایی مانند زرد، قرمز و نارنجی، رنگ های گرم محسوب می شوند. در حالی که رنگ هایی مانند آبی و خاکستری رنگ های سرد محسوب می شوند. رنگ های سرد می توانند باعث ایجاد آرامش و تمرکز روی کارمندان شوند. رنگ‌های سبز روشن، آبی روشن و سفید می‌توانند کارایی را در دفتر افزایش دهند.

۲٫ نورپردازی در طراحی دفتر کار

آیا تا به حال دقت کرده اید که چگونه اکثر چیزها در نور زرد گرم، آرامش بخش و زیبا به نظر می رسند؟ در حالی که نور زرد برای محیط هایی نظیر آبگرم و سالن ماساژ کاملاً عالی است، سایر مشاغل به محیطی نیاز دارند که انرژی را القا کند نه گرما را. چراغ های سفید برای اکثر دفاتر و شرکت ها کاملاً مناسب هستند. مکان هایی که نیاز به نورگیری دارند و شدت نور در ظاهر اتاق و راحتی کارمندان تأثیر می گذارد. نورهای با وضوح بالا و نور طبیعی می توانند محیط اداری را روشن کنند و در عین حال رضایت کارکنان را افزایش دهند.

۳٫ مبلمان و وسایل تزئینی

گاهی اوقات مبلمان اداری بیشتر برای تزئین و پر کردن فضای اداری خریداری می شوند تا برای استفاده و کاربردی بودن. اگر فضای پذیرش بزرگی دارید، ممکن است به یک کاناپه شیک نیاز داشته باشید. شما می توانید لامپ های زیبایی را در جایی که نور حتی مورد نیاز نیست، به کارگیری کنید. این کار به جذابیت بصری محیط کمک می کند. آثار هنری مدرن و پوسترهای انگیزشی روی دیوارها نیز می تواند ظاهر یک دفتر کار را بهبود ببخشد.

به عبارتی در طراحی داخلی اداری می توان از المان های کوچک اما بسیار مهم و تأثیرگذار در جهت جذاب تر کردن محیط کار بهره گیری کرد.

۴٫ تاثیر پلان کف در طراحی دکوراسیون داخلی

بهره وری در مدیریت فضا برای اطمینان از اینکه فعالیت های کاری در دفتر به خوبی اجرا می شود ضروری است. اگر یک کارمند نیاز به عبور از یک منطقه به دفتر رئیس داشته باشد و در نهایت کار افراد دیگر را در راه قطع کند، این کار بر کارایی کلی مجموعه تأثیر می گذارد. علاوه بر این، اگر فاصله زیادی بین بخش‌های مرتبط با هم، مانند امور مالی و بازاریابی وجود داشته باشد، ارتباط و تکمیل کار کارمندان بیشتر طول می‌کشد.

توصیه می شود هنگام طراحی دکوراسیون اداری، تجهیزات اداری در دسترس کارمندان قرار گیرند. به عنوان مثال، زمانی که یک کارمند مجبور است برود و یک صفحه را چاپ کند، اگر چاپگر نزدیک باشد، با تمرکز از دست رفته به میز کار خود برنخواهد گشت.

۵٫ توجه به عنصر تهویه در طراحی داخلی اداری

باید اطمینان حاصل شود که فضایی برای عبور هوا از دفتر وجود دارد. محیط یک اتاق بدون پنجره های باز می تواند کسل کننده شود. پنجره های باز یک راه عالی برای تازه و بدون بو نگه داشتن هوای داخل است. علاوه بر این، این امر از انتشار آلرژی و عفونت در بین کارکنان جلوگیری می کند.

اگر نمی توان از تهویه از طریق پنجره های باز اطمینان حاصل کرد، می توان با نگهداری گیاهان طبیعی در دفتر، جایگزینی برای هوای تازه تهیه نمود. گیاهان همچنین حس شادی را در اتاق افزایش می دهند و ذهن را آرام می کنند.

در نظر گرفتن تمامی مؤلفه های فوق به همراه دیگر عوامل مهم و مؤثر بر جذابیت و کارآمدی دکوراسیون اداری به خلاقیت، مهارت و صد البته تعهدمداری تیم طراحی داخلی اداری بازمی گردد. در شرکت طراح دکوراسیون اداری درخشانی، مهندسین و طراحان آگاه به دانش روز معماری با استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای نوین طراحی، آماده اند تا خدمات طراحی داخلی اداری در تهران را به کارفرمایان گرامی ارائه نمایند.

طراحی دکوراسیون اداری سفارشی با ایده های منحصر به فرد

اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دکوراسیون دفتر کار را به عنوان محرک فرهنگ سازمانی و نیروی محرکه برای توانمندسازی افراد برای انجام کارشان درک می کنیم.

فرآیند اصولی و استاندارد طراحی دکوراسیون داخلی اداری

ما فرآیند طراحی دکوراسیون داخلی را با ارزیابی فضای کاری شما از طریق جلسات مشاوره و بازدید سایت آغاز می کنیم. در این مرحله قبل از ارائه توصیه های خود برای طراحی داخلی اداری جدید، خواسته ها و نیازهای شما را مشخص می کنیم. از عناصر زیبایی شناسی گرفته تا برنامه ریزی فضای اداری، ما راه حل های هوشمندانه ای را پیشنهاد می دهیم که متناسب با کسب و کار شما باشد.